neděle 24. dubna 2016

Kváskový chléb ze šesti druhů mouky a se semínky

Už se někomu povedlo uprostřed pečení chleba vypnout troubu? Mně ano. Mám takovou tu chytrou troubu, kde se dá nastavit doba, po které se má sama vypnout. Je to super vychytávka. JENŽE. Když chcete pokračovat v pečení, musíte zmáčknout tlačítko START. No už se mi to stalo, ale bylo to u kuřete, a tam to taková hrůza nebyla - holt byl oběd o pár minut později. No dnes se mi to podařilo po prvních 15 minutách. Trouba lehce vyvětraná, chleba postříkaný vodou, a pod alobalem vegetil ve vychládající troubě asi 12 minut, než jsem si toho všimla. Suma sumárum asi lehce spadl, ale žádný brousek se nekoná, střídka je krásně měkká, tak to nedopadlo až tak špatně. Ale nejradši bych se neviděla ;-).



Je to pšenično-žitný ze šesti druhů mouky, zadělaný kyškou s vodou, se slunečnicí a dýňovými semínky. Podruhé jsem zkusmo vysypala ošatku pohankovou moukou, a definitivně se vracím k žitné. Váha chleba po upečení asi 915 g.

Kváskový chléb ze šesti druhů mouky a se semínky


1 lžíce kvásku z lednice
60 g žitné chlebové
60 g žitné celozrnné
130 g vody
- nechat 10 -12 hodin (nezapomenout odebrat zpět do lednice na příští pečení!)

- k 250 g kvásku přidat
80 g kyšky
200 g vody
230 g pšeničné chlebové
100 g pšeničné celozrnné
50 g špaldové hladké
50 g špaldové chlebové
50 g žitné celozrnné

- po 30 minutách autolýzy přidat
15 g vody
11 g soli
kmín
semínka

- 2 hodiny zrání (po 40 minutách překládat), pak vytvarovat do ošatky, a nechat kynout dle zvyklostí (dnes 75 minut, a bylo to už moc - doma bylo dnes asi 22,5 °C)
- péct 10 minut na 250 °C, 5 minut na 220 °C a dopékat asi 35 minut na 190 °C




Žádné komentáře:

Okomentovat