sobota 23. dubna 2016

Kaspressknödel - sýrový knedlík z Alp

Blog Jany Florentýny Zatloukalové "Kuchařka pro dceru" mám ráda. I její čtvrteční e-maily s odkazem na nový článek a recepty. Články jsou čtivé, nabité informacemi a velmi inspirativní. Zrovna před dvěma týdny byl jeden takový o smaženém sýrovém knedlíku s krkolomným názvem Kaspressknödel.






Dnes jsem vařila obědové menu skoro celé podle Flo - podával se kuřecí vývar s již zmíněným sýrovým knedlíkem, a jako hlavní chod rajská omáčka s kuličkami z mletého masa a kolínky. Jen ty masové kuličky jsem si upatlala podle sebe, jinak jsem měla na pracovní ploše otevřenou Kuchařku pro dceru jak v knižní, tak ve virtuální podobě. Rajská je klasika, o masových kuličkách třeba někdy příště.

Kaspressknödel 


Dneska byl v hlavní roli právě Kaspressknödel. Nejen, že jeho příprava měla několik kroků a zabrala mi relativně dost času, ale hlavně mě výsledek moc mile překvapil. Nejsem moc fanda vývarů, ale talíř horkého silného vývaru s pár kolečky mrkve a sýrovým knedlíkem Kaspressknödel zahřeje a hlavně zasytí. Až tak, že bych už druhý chod ani nemusela. A taky jsem pochopila, proč jsou na většině "vygůglených" fotkách ty vývary tak "holé". Knedlík se totiž po rozdělení na "mundgerechte Stücke" (pro "negermanofily" - kousky tak akorát do pusy) postará o to správné zahuštění polévky. Osobně mě ale láká daleko víc Florentýnou zmíněná kombinace knedlíku a zeleninového nebo zelného salátu. To bude pecka.




Recept ani postup tu nebudu vypisovat, v případě zájmu mrkněte na blog k Florentýně.

Přeji dobrou chuť :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat